nuffnang

loveable person

Sunday 17 March 2013

Finally, it's OVER!

                                        Assalamualaikum & Happy Sunday my lovely peeps!

Alhamdulillah, hari yang ditunggu tunggu akhirnyaaa sudah berlalu, Finally it's DONE yeahh! Kenapa tiba-tiba eksaited semacam kan, hehe, sapa yang baca entry aku yang semalam tau la kan yang harinie aku nebesss nak buat presentation untuk my final project for practical.....But now semua dah settle dan rama-rama dalam perut pun dah takdak, makna kata malam ni boleh laa aku tidow lena selena lenanyaaa...hee


Meh nak cita sikit perasaan aku tadi petang eyh....Mulaa-mula sampai UiTM tu aku rasa macam cuak(nebes,takot) jugak untuk buat present tu,  tapi dengan berkat doa ibu ayah, family, my bon2, rakan2 bloggers yang disayangi dan sahabat2 semua, Alhamdulillah perasaan nebes tu mulaa berkurangan, aicewahhhh, oberr pulak kan...hehe. ^__________^

Psssst nak tau 1 rahsia tak pasal aku? 1 je la eyh...hehe..Hmm...
Actually, aku ni jenis yang darah gemuruh sikit, dulu time sekolah aku pernah kena baca pantun kat depan perhimpunan sempena minggu bahasa melayu kot kalau tak salah aku, naik2 stage tu aku rasa gementaq seluruh badan, kertas tu tak payah tanya laa, terketaq-ketaq tangan aku pegang, last-last aku tersilap baca pantun, aku main skip2 je rangkap pantun tu untuk cepat habis, bhahahah, tapi nasib baek yang dengar tu buat muka selambat ja, maybe sebab tahap kenyakinan aku semasa baca pantun tu tinggi kot..


Tapi alhamdulillah, selepas aku mengikuti beberapa kem kat sekolah, dan di Universiti ni, darah gemuruh aku ni dah berkurangan tak macam dulu sampai senak perot dibuatnya...Atas didikan cikgu2 dan pensyarah2 yang disayangi, aku dah boleh berkomunikasi di depan orang ramai...Time aku jadi pertukaran pelajar dekat German dulu, aku selalu jugak la kena buat presentation tentang Malaysia....Mula-mula kena present dalam BI, then bila dah tererr sikit cikgu2 sana suruh aku present dalam German, naseb baek darah gemuruh aku tak buat hal, kalo tak keluaq bahasa penang ka tamil ka kan mampoihh ternganga depa....bhahaha...

Haaaaa, kalau nak tau macam mana aku handle aku punya kegemuruhan dan kenebesan aku kan, senang je....Rahsia untuk hilang gemuruh dan nebess ialah baca selawat, doa, dan mintak didoakan oleh ibu ayah, tu yang penting.. Sebelum nak presentation tu tarik nafas dalam2 dan anggap panel2 yang ada dekat depan kita tu adalah kawan kita, dan yang paling penting kena cakap dengan penuh kenyakinan dan jangan cakap
terlampau laju n slow....


So, moral of the story, jangan terlau nebes or gelabah dan jangan terlalu fikir negative, just think positive thing then u'll get a positive result, in shaa Allah..Cuba kawal nebes dan darah gemuruh tu ok...Actually, semua tu dah diset dalam minda kita, kalau minda kita cakap kita tak boleh buat, takut dan takda kenyakinan, so result yang keluar tu pun macam apa yang kita fikirkan....So, reset minda untuk berfikir ke arah yang lebih positif ok... ^__________^

                                                             

                                                     Thank Q for readings my lovely peeps!
                                                           May Allah bless u! As-salam~

43 comments:

  1. Akhirnya.. berjaya jgk present ek..TAHNIAH.. Haha, pasal gementar seluruh badan time kat stage tu memang banyak sgt kisah lucu.. bila teringat balik pasti tersengih sorang2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah akak, ^_________^ thx for da mssage eyh akak..heee...tau xpa akak, bila ingat balik sorg2 mmg gelak guling2 la eyh, eh3 ober pulak..hehe :D

      Delete
  2. wah akhirnya..boleh tidow lena malam ni..
    Saya setuju dengan practice cakap depan lame2 akan kurang perasaan gemuruh kan..
    bleh ckp german eh..bestnyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhirnyaa kan, hehe :D alhamdulillah boleh la nak tidow dgn lena malam ni..hihi.. ^_______^

      Delete
  3. http://mykedai-2u.blogspot.com/
    Watch And Download Full Movies Online Free :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah :) wahh nampknye tido dengan muka tersenyum la nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah acik, haa nampaknya mcm tu laa..hehe :P

      Delete
  5. saya ni pun ada darah gemuruh jugak.. tp tu dulu la.. bila dah ikut banyak competition dan bagi ucapan selalu.. darah gemuruh tu hilang.. yg peliknya sekarang, orang yg tengok saya tu pulak yg jadi gemuruh :D <--mengada-ngada

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahahha, mngada ngada sgt kan.. :D tp xpela macam tu, makna kata ada auraa la tu, aicehh :P hee ^____^

      Delete
  6. Alhamdulillah, tahniah sebab berjaya keluarkan rama2 dari perut akak, hehe.. pernah dulu jadi murid pertama baca poem depan budak2.. nak mulakan mmg susah tapi sekali start mulut murai ni berpotpet tanpa henti.. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, thank Q iha ^____^ rama2 dah keluaq dh..hihi...amboihh, bagus2 macam tu laa dik akak...*tiba2 kan* hihi

      Delete
  7. Saya pun sama macam akak jugak. Entah kenapa bila present depan kelas pun tangan dah habis sejuk gila! Huhhh benci nya perasaan ni. Yang peliknya, bila saya present sesuatu depan orang yang saya tak kenal contoh macam juri kan, saya tak pulak gemuruh. Malah bangga pulak berdiri kat atas pentas. Pelik2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn....hehe, sama la gan akak...dulu mmg gemuruh ya amat, sampai boleh demam gemuruh la org ckp, haha...tp skrg alhamdulillah dh better...haa, baguss la kalo dik camtu, nampak tahap kenyakinan tu dh tinggi, keep it up ya :)

      Delete
  8. Alhamdulillah..tahniah :) hehe :)

    ReplyDelete
  9. sama macam nory..
    darah gemuruh..
    masa form 3 sanggup letak jawatan pengawas sebab takut kena jadi "pengerusi majlis" untuk perhimpunan...
    heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh sama eyh, gimme10! :D
      kalo nak igt time sekolah dulu mmg byk
      perkara yg lucu jadi disebabkan gemuruh ni kan...heheh ^______^

      Delete
  10. tahniah. mesti rasa lebih confident kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank Q dear, a'aah rasa lbh confident n legaa sgt2..hee ^______^

      Delete
  11. wahhh!! bgus2!! ykin anda psti boleh lakukan!! yeahhhh!! (^__^)v

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ^_____^ yeahh! heeee...danke sehr freund! :)

      Delete
  12. Tahniah, berjaya juga atasi perasaan gemuruh tu. Lama-lama tambah oklah tu. Alah bisa tegal biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, thank Q sis ^______^ betul betul betul tu~ heee

      Delete
  13. Tahniah kak D. Saya pun camtu jugak masa zaman sekolah dululah, perasaan gemuruh je melebih-lebih.. ^_^

    ReplyDelete
  14. nebes tu perasaan.. perasaan boleh dikawal ;)

    ReplyDelete
  15. ngehehe, kalau alyn, masa nak bergerak ke depan tu la nebes, tapi bila dah start bercakap, semua hilang, yakin plak yg ber+.., akak belajar kat jerman ek..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehe, tue la kann, sebelom nak buat tu mmg nebes xhengat, tp bila dah present tu legaa, n xreti nk stop pulak kan :D akak exchange students dlu dik kt sna ;)

      Delete
  16. salam seneorita :)

    dgn berselawat tingkat keyakinan diri bertambah...

    ada juga org nk hilangkn gemuruh tarik nafas dlm2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wssalam Ayie,:)
      yee betul tu, selawat dan terik nafas dlm2
      in shaa Allah gemuruh tu hilang :)

      Delete
  17. Alhamdulillah..memang gemuruh ni tak kan terlepas dari kita kan kak..Tapi insyaAllah, kalau kita dah biasa, nanti mesti terlebih excited. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, betul tu dear ^__________^

      Delete
  18. Alhamdulilah... Amboi2... Senyum sampai ke telinga.. Hohoho.. ^__^

    ReplyDelete
  19. masa awk exchange pergi German tu self confident awk tgh develop! bagus oke! hehe and tahniah dah habis present ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih akak Moss syg ^________^ Alhamdulillah lega dh selesai semuanya..hee

      Delete
  20. tahniah la akhrinye boleh tido lena

    ich heisse ridzwan... (entah btol tidak ckp sbb lame dah tinggal bhs german ni)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, tulaa akhirnyaa kan.. :)
      haa betul la tu...heee :D

      Delete
  21. akhirnya..hehee tahniah dear :) lepas ni xde lg gemuruh jiwa..semanagt mmbara..eh..mcm lagu lak hehee :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaa akak, akhirnyaaa..hehhe..terima kasih akak.. :D eh3 mcm lagu tu pulak..hihihi..kalo akak nyanyi sekali mesty lagi sedap kan...hihi

      Delete