nuffnang

loveable person

Thursday 21 March 2013

♥ Babysitter ♥

Assalamualaikum & Happy Thursday my lovely peeps..

Fuhhh, harinie baru berkesempatan nak taip entry.....Alhamdulillah, semuanya ok, ada yang rindu aku tak?ehehe..*perasannn sorang2 kan uhukkss* Sempat join segmen je dan kebetulan semalam kan hari rabu so "Wordless Wednesday" la kan, so tak perlu laa aku nak taip entry, tambah2 semalam hari first aku jadi babysitter kepada anak2 sedaraku yang monster ni..Banyak drama yang berlaku antara aku dan anak2 sedara aku tu...Perghhhh ponat den nak melayani karenah diorang ni tau dak...Tak dapat bayangkan nanti bila dah ada anak sendiri, mesti lagi letih kan....Banyak lagi tanggungjawab yang kena buat kan...Salute la dekat surirumah sepenuh masa, termasuk ibu aku... :')'


Haaa, nak tau apa yang terjadi kelmarin? Macam-macam tau dak..Nasib baek laa aku ni seorang yang peyayang, penyabar lagi apa eyh...hehe, perasan lagi kan..hiks....Sementara ibu ayah dan kak ngah aku pergi mengerjakan umrah, so aku duduk rumah kak long aku..Sebab apa tak duk rumah sendiri eyh? Sebab bukan aku seorang yang penakot dok sorang2, hiks, tapii budak2 monster nanti sapa nak jaga kan, tambah2 si Adam monster tu..So, bila duduk rumah kak long aku tu senang la sikit, takdelaa kelam kabut sangat kan...

Rutin harian aku untuk minggu ni, kena jaga si Adam monster la...Si Amsyar(monster sulung) dan Si Aiman(monster no.2) takdelaa susah sangat nak jaga diorang ni, tapi kena tahan jugak la mulut diorang yang terlebih pandai cakap ni kan...huks...Haa, nak dijadikan ceghita, lepas aku masak2 semua, dah bagi si Adam mandi dan si Aiman pun dah balik rumah, aku pun siap2 hidangkan makanan...Si Amsyar tak balik lagi, sebab dia ada aktiviti tambahan dekat sekolah, kokorikulim apa ntah, tak pelaa, dok tengah bagi Adam makan, tiba-tiba telefon berdering..Aicehh, skema gila ayat aku eyh...hikss..Ok2, lepas tu adam pun kalot la angkat, dia angkat dan cakap dekat aku, "mama, abang tepon"...Aku pun macam pelik la kan, pasaipa Amsyar telefon pulak dah ni, dok buat kes apa pulak dah..Haa, nak tau dia kol sebab apa?

Amsyar: Maksuuuuuuuuuu, abang lapaq ni...Dahaga gila..Maksu boleh hantaq duit seringgit kat abang tak?

Aku     : Laa awat tak balik dulu?? Tadi tak bawak duit ka?

Amsyar: Tak boleh balik, lepas ni cikgu nak jumpa..Duit tinggal 30sen ni dok guna telefon.

Aku     : Yang abang telefon pasaipa, duit tu kan boleh beli ayaqqqqq..P pinjam sat kat kawan dulu, esok
             bayaq la.

Amsyar: Mana cukup 30sen beli ayaq, tu yang abang telefon suruh maksu antaq duit sat..Kawan pun takdak
              duit

Aku     : Haishh Amsyar neh laa, abis tu macam mana ni..*dok pikiaq 1minit*

Amsyar: Maksu cepat laa duit nak abis dah ni, mai laa antaq ayaq dan duit kat abang sat..

Aku      : Halaaa, tunggu kat sekolahh, sat maksu mai..

Aku pun kelam kabut laa pakai tudung dan sarung jaket pakai helmet terus p sekolah Amsyar...Dah sampai sekolah dia, batang hidung pulak tak nampak, ahhh sudahhh budak ni mana pulak, desis hatiku..aicehh dah macam tulis novel pulak kan..hiks..Pastu aku dok usha2 dekat luaq gate, malas nak masuk dalam sekolah dia tu, dahlaa pakai selekeh ja, pastu Pakcik Guard tu cakap,"Dik masuklaa nak cari anak ke?" Whatt anak???? T__________T A'aah pakcik, memang nak cari anakk,  nak cari anak sedaraku yang monsterrrrrr sangat...Grrrr...Pastu aku pun masuk, masuk2 cikgu diorang dok bagi taklimat apa ntah, aku tak nampak dia, aku suruh budak ni mai sat tolong bagi ayaq dan duit ni dekat Amsyar, tapi budak ni buat2 tak nampak yang aku dok panggil dia, maybe budak tu ingat aku dok bagi bahasa isyarat dekat sapa kan....Adoiii tensionnn..

Haa atas tu laa Amsyar monster..hehe

Dahlaaa panas, pastu tiba2 ternampak budak gemok dok tengok aku, haaa tu pong Amsyar, ahahaha, pastu aku panggil dia mai..Kami dok main bahasa isyarat je, hehe...Aku suruh dia mai dekat aku ambik botol ayaq dia ni, tapi dia takut sebab cikgu dok cakap2 dekat depan..Gerammm betoi aku dekat dia time 2, last2 aku tinggai botol ayaq dan duit sehinggit kat lantai tu sambil buat bahasa isyarat suruh dia ambik sat lagi....Aku pun tinggalkan kawasan sekolah tu..hukss..

Pastu dekat rumah pulak, baru je bukak pintu rumah tu, Aiman pulak mintak tolong buat kerja sekolah dia...Cikgu suruh buat pasu bunga menggunakan botol ayaq...Haishh nasib baek laa dulu zaman sekolah aku pernah buat benda alah ni....Aku pun buat laa dengan semangat yang kental kan, nasib baik laa aku ni kreatif jugak kan, hikss, perasann lagii :P Memang tak sempat aku nak pegang lappy update blog, mesti monster2 tu kacau, grrr..hehe....Pastu si Adam pulak jeles kot, dia tengok aku dok layan Aiman buat kerja sekolah, dia pun mai mengada ngada kat aku, ajak main game, aku cakap sat lagi petang kita main la ok, dia nangis pulak, memang annoying kejap kan, adoii, last2 lepas habis tolong Aiman buat pasu bunga tu, aku kena layan Adam main game Wii dia dalam bilik pulak...adoii, penattttt...Tapi walaupun aku penat, aku happy dan enjoy laa layan anak2 sedara ku yang monster..

Atas ni laa Aiman Monster

Tu laa antara tugas2 babysitter yang perlu aku jalankan, aicewaahhh....Babysitter ke BabyMonsterrr kan..Bhahahha...Sorry laa terpanjang pulak entry kali ni eyh ^___________^ Nasib baek laa harinie sempat jugak nak update blog walaupun tengah2 update ni diorang dok bising, kejap bergaduh, Amsyar dan Aiman la selalu mengusik Adam, sakitt pulak hati aku, haishh, geramm3..Ok laa babyMonster nak pergi tengok monster2 tu kejap..hee..Ok byeeeee.. :D


                                                    Thank Q for reading my lovely peeps!
                                                                         As-salam~

44 comments:

  1. he he he...x pe x pe....tu pektis dulu tu...pektis makes perfect... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheheehehe, tu laa kakak.. :D prakticeee dulu kn..hikss..

      Delete
  2. penattt oooo jadi baby sitter,,
    nory penah jaga anak buah nory...
    dah lah dua2 lelaki...
    perghhh rumahh dah rupa tongkang pecah..
    nory kemas sini, die punggah sana,
    adoiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehehh, kann penattttt sgt3..
      tambah2 jaga monster2 yg hero ni, banyak
      karenah sgt..hee..adoiii

      Delete
  3. hhaahha tak pe nie latihan untuk ada anak sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehhe, tu laa acik..Sabo je lah kan :D

      Delete
  4. Hahaha... terbaik la maksu nie :)

    ReplyDelete
  5. oo patut la buzy bebenor 2,3 hari ni ek..kena jadi babysitter rupanya.. Akak pn tengah layan adik ipar bongsu jgk ni..macam2..ajak main saidina la..kejap buat solan kuiz suruh akak jawab..pastu tanya macam2 pasal kereta kat dunia ni..errkk.memerlukan ilmu yang tinggi jgk layan budak ni..pastu kena pandai pakai psikologi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, tu laa akak, xsempat nak update blog, sempat join segmen n bw kat blog2 je..huhu..haa'ahh betol tu akak, setuju sgt, kena pandai maen dgn psikologi kan.heee

      Delete
  6. Rindu.....
    Hahhahaha.. babymonster pun boleh... =D
    Takpe latihan ni... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah AJ rindu kt kte la.. :') hikss
      Haha, skrg ni dh jd babymonster sobb3..
      latihan dimasa hadapan..bhahhhaaaha

      Delete
  7. pernah ada pengalamn jd babysitter..penat kan..hehe

    ReplyDelete
  8. hahha..tu baru jadi pengasuh..kalau jadi surirumah cemana ye??nak kena masak,membasuh,sidai baju.lipat baju,kemas umah..ha..sebab tu surirumah pun sepatutnya dapat BR1M..muahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehee, betul betul betul :D
      skrg ni kena jadi babysister yg kena bwat semua keja la akak,
      wahh ponatt..huhu

      Delete
  9. hahaha tergelak2 baca.. adoii sian si amsyar, nsb la ade maksu... nih siap imagine ni korng duk main bhs isyrat cekgu duk berucap, haha kalu kantoi cikgu Amsyar pgil maksu die berucap kt depan :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehhehhe, tu laa pasal, naseb baek tak terkantoii, hihihi, kalo tak buat malu maksu die je kan...hiksssss :D

      Delete
  10. dh nmpk dh tue tnda2 nk jdi ibu mithali.. hehehe!! =P nti2 leh lar jgk upah jga ank yek.. ~lalalaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikss, in shaa Allah.. :D
      haa, boleh sangat2....haahhhah :P ^_____________^

      Delete
  11. Terhibur fiza baca entri an. Hehehe. Jadi babysitter ini memang memenatkan tapi best. Macam macam ragam si cilik yang baru nak meningkat besar. Nanti kirim salam kat cute monster aiman n amysar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehehehhee, thank Q dear..haa tau xpe, mmg memenatkan tambah2 layan monster2 yg baru nak membesaq ni kan..hihihi.. Okeyh fiza, salamu akan ku sampaikan..hihi ^__________^

      Delete
  12. boleh dah jadi mak tu.. mak yang rock.. weeeeeeee... amboi kecik2 dah bawa fon tu.. perghh moden...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe, makk rockk pong boleh eyh ena :D
      Amsyar monster guna public phone la ena, hihi, sekolah die xleh bawak nset dekat sekolah..heee

      Delete
  13. Saya rindu kat sis..hihi..
    Alahai sronok pulak bc cerita psl jadi baby sitter ni..Macam2 hal anak sdara awak..
    Teringat dulu2 bila sy jd babysitter adik2 sy yg ramai..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheee, terima kasih dear :') terharunyaa ada jgk yg rindu sis kan..hikss.. :'D a'aah, mcm2 hal diorang ni buat, penat nak melayan..hihi

      Delete
  14. salam..hihi..kdg2 best jd babysitter ni kdg2 tension..tp bile diorg xde sunyi lak..hehehe..:-)..best bace..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wssalam dear.hee, mmg best tp penat melayan karenah diorang ni..huhu :D

      Delete
  15. aahaha..kesiann moksuu ni..dh mcm tgk drama shira kt tv 3 tu plak.haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhee... :D moksu kena bulii dgn anak2 sedara monsterr...hihihi

      Delete
  16. ye kena praktis dululah baby sitter ea..bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee, practice makes perfect kan :D hiks

      Delete
  17. nsb baik maksu antaq ayaq klo x sian amsyar..haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee, tue laa kan, kalo tak kehausan laa sorng2 kat skolah..kesian pulak kat die..hee

      Delete
  18. hu3...dah ada tokoh jadi ibu mithali...... rajin nya pi hantaq ayaq.......

    ReplyDelete
  19. penat tu mmg penat. tp syiok! mcm2 gelagat anak2 kecil ni tau. akak lg suka kalau dpt jadi surirumah sepenuh masa jaga, didik dan besarkan anak2 akak sendiri. bertambah2 berkat nnt. doakan doa akak termakbul ya dik. kalau biz akak dah maju, mmg confirm akak akan benti kerja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee, betul tu akak, walaupun penat tapi kita rasa puas n happy bila tgok gelagat diorg yg mcm2 ni, kadang2 tu sampai penat nak layan dh..hehe..
      Semoga doa akak termakbul eyh, dik doakan yg terbaek utk akak ^_______^

      Delete
  20. cam seronok je melayan budak2 ni.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeee, seronok, tp penat la sikit nak melayan tu..hikss

      Delete
  21. amsyar jugak jadi mangsa :/

    ReplyDelete
  22. Hihihi.. best kenangan2 mcm ni..

    ReplyDelete