nuffnang

loveable person

Saturday 2 March 2013

Air yang dicincang takkan putus...

Assalamualaikum & Happy Weekends u'ollz!
Hellow my lovely peeps~ :)

Alhamdulillah we're still breathing, still healthy, still alive n still have person that love us...aicehceh, ada ke eyh yang sayang kat kte neh....hehe....

Dalam hidup ni mesti semua menginginkan sebuah keluarga yang bahagia, harmoni, sentiasa happy2 sokmo dan ada hubungan yang rapat antara satu sama lain kan kan? Termasuk aku, sebab aku pun orang bukannya beruang chomel tu =,= heee..

Dalam family, aku anak bongsu, eh2 tak tanya eyh?takpe saja aku nak habaq..Aku ada 3orang kakak n 1orang abang...Jumlah kesemuanya 5orang termasuk aku..heee..
Haaa, bawah ni gambar my whole lovely family time raya haritue....Yang pakai baju kaler pink tu kak long aku, tepi tu kak ask aku kakak no4, tengah tu abang aku no3, tepi tu kak ngah aku no.2 dan yang last tengah senyum sokmo tu  aku la, hehe, dalam gambar ni kami berdiri ikut ketinggian ye...Harap maklum =,=


Hmmm, selalu orang cakap anak bongsu ni manja laa, tak reti berdikari la, apa-apa je lah kan, tapi sebenarnya tak betoii baq hang....tipu tipu tipu.....Tapi memang tak dinafikan aku seorang yang manja, tapi manja aku tak delaa sampai memudaratkan diri sendiri, aicehh, heee, aku manja tapi dalam masa yang sama aku boleh hidup berdikari, kalau aku tak independent macam mana laa aku boleh survive kat German haritu kan.....So nampak tak anak bongsu ni tak semestinya tak boleh hidup sorang-sorang dan selalu bergantung dengan orang lain ye.. :P

Ok, bukan yang tu aku nak ceghita sebenarnya, tapi takpelaa anggaplah itu sebagai mukadimah atau pembuka bicara, hehe...Kadang-kadang dalam hidup kita tak mustahil tiada masalah yang kita hadapi kan kan? Maybe kita tak nampak seseorang tu ada masalah sebab luaran dia nampak happy2 ja tapi dalaman hanya Allah swt yang tahu kan....

So samalaa macam dalam family kita kan, i mean kadang2 kalau gaduh-gaduh manja dengan adik beradik tu adalah lumrah kehidupan...Dulu time aku kecik-kecik, kalau sehari kakak2 n abang aku tak mengusik aku memang tak sah....Mentang-mentanglaa aku ni anak bongsu kan, dan jarak antara aku dengan kakak2 n abang aku amat jauh sekali...Macam mana aku boleh tersesat pun tak tau, ahaha....Makna kata memang aku selalu kena buli dan selalu diusik, kadang-kadang usikan diorang tu macam arghhh melampau jugakkan, tapi aku tau diorang usik aku tu sebab diorang sayang kat aku....Kalau aku takde mesti diorang sunyi dan rindu kat aku kan...hehe....

                      Haa ni laa kak long aku, kak long dengan anak2 hero dia..hehe...Alamak gambar dengan 
                      kak long tak jumpa laa so letak je laa gambar dengan anak2 monster die neh..Kak long pun 
                      salah seorang yang suka ngusik aku, tapi usikan die takde laa teruk sangat boleh je 
                      terima..Kak long aku ni pandai buat kek n dia adalaa buat bisnes kek kecil-kecilan...hee

Kak ngah aku antara yang kuat ngusik aku =,= Anak no.2 ni memang kuat ngusik kot kan, tapi jauh dalam hati aku, aku sangat sayangkan die, walaupun kadang2 selalu gak gaduh2 manja gan die, hehe, pastu kalau dah baik, memang baik sangat la, pegi mana2 mesti berdua, ahakzz.. :D 

Ni pulak abang aku yang kononnya macam yusri kru, ahaha, dia cakap dulu time die belajaq ramai orang cakap muka dia macam yusri =,= perasan, hehe..Dulu kecik2 aku rapat sangat dengan abang aku, kalau die balik asrama aku laa orang paling gumbira sekali, hehe...Tapi sekarang dia dah kawen so kurang dah sikit manja tu satg bini dia jeles pulak...huhu...Papepon he's a good brother of mine!  :')

Haa ni pulak kakak ke4 aku, askar tau kak aku sorang ni jangan main2 nanti dia tembak baru tau...Nampak ja muka lembut tapi boleh tahan gangsta dia, ahahah...Aku dengan kak ask aku ni jarak 6-7tahun rasanya, tapi aku dengan dia sangat rapat, walaupun dulu kecik2 selalu gaduh2 manja dengan die tapi kejap je gaduh tak pernahnya lama...Aku banyak simpan rahsia dia dulu2 so aku laa bff dia, takot terpocah rahsia, ahahah....Tapi kak ask aku memang best la, sayang die...hee

Sampai laa ke besaoo tak habis2 kena usik, aku pernah siap merajuk lagi dengan kakak aku, tapi sehari jelaa kadang2 tak sampai sehari hilang laa rajuk tu, kalau gaduh pun takde laa lama-lama, sebab air yang dicincang takkan pernah putus, kalau tak caya try p cincang air tu cepat! ahaha...Dulu time kecik2 aku pernah dengar peribahasa ni, dan aku pernah try cincang air kat dalam toilet umah aku, sampai bebai jugak la aku dibuatnya sebab air yang dicincang tu tak putus-putus keluar...Masa tu tak paham lagi maksud dia apa, ingat nak buat experiment la time tu..ahaha... =,= Apa gelak-gelak ntah2 yang tengah baca ni pun pernah buat experiment ni jugak apa kan....boooooo...hehe

                                                                           Peace yawww.......

So, makna kata, kalau gaduh-gaduh, atau ada salah faham, tak sependapat ke or merajuk dengan adik beradik kte tu jangan laa lama-lama, tak baik tau, diorang kan seperut sedarah sedaging dengan kita, dan kepada kakak2 n abang2 yang ada adik tu jangan laa bergurau melampaui batas dengan adik2 ye, jaga hati dan perasaan adik beradik sama tau...


"No family is perfect...We argue, we fight. We even stop talking to each other at times, but in the end, family is family....the love will always be there....
Family like a branches on a tree, we all grow in different directions yet our roots remain as one."


Ingat, air yang dicincang takkan putus sampai bila-bila....
Thank Q for reading my lovely peeps! <3 Assalamualaikum

21 comments:

  1. keluarga bahagia :) nice ...mereka akan selalu ada ketika senang dan susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank Q acik..betul tu, family selalu ada tak kira waktu susah or senang kan :')

      Delete
  2. kita sama 5 siblings and sorang je lelaki. tapi saya first and lelaki tu bongsu. hehe.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee yeahh! gimme1o :D owh awk sulung eyh, kak long la ni eyh...hihi :D

      Delete
  3. betul....
    Air dicincang takkan putus....
    Family orang yang akan selalu ada dan rapat dengan kita...

    ReplyDelete
  4. walau ape pon pon tejadi..famly ttp famly..
    ttp ada bila perlu..hohoho

    ReplyDelete
  5. yup air dicinncg xkn putus..family is first..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu dear.. ^______^ family is always the best...

      Delete
  6. Semoga berbahagia selalu disamping family tercinta.. sama la kita..ada 3kakak, 1abang..akak pun anak bongsuuuu...memang suka nangis! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank Q akak mieza...eh2 samalaa kte... :D anak bongsu mmg sensitip skit..hihi :D

      Delete
  7. Ehh mcm pernah jumpa akak no 4 tu..hmm mgkin pelanduk 2 serupa kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh yeke akak? akak no.4 tu die keja kt johor.. :) a'aahkan maybe pelanduk 2serupa kot kan..hee

      Delete
  8. FAMILY = Father and Mother I Love You =')

    rindu sgt kat family kte ~.~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, u're rite dear :')
      xpe nnt cuti blh jmpa family k.. :)

      Delete
  9. setuju..x ada family yg perfect,,normal la bgduh..org panggil gaduh2 manja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul~ heee :D gaduh2 manja je kan.. ^______^

      Delete