nuffnang

loveable person

Friday 1 February 2013

#3 Lawak Serious

Assalamualaikum wbt & Happy Weekends yeahh!
Fuhh akhirnyaa weekends muncul jugak....pffttt........Eh3 dah masuk Februari la kan....Cepat betul...
Haa siapa yang apply degree? Hampa dapat sambung kat mana? My bon2 dapat dekat UiTM Jasin, tapi disebabkan Jasin tak bukak lagi sebab dia tak habis2 bersin dan takut virus merebak kepada orang ramai, maka bon2 kena p dok kat UiTM Shah Alam dulu la...(actually UiTM Jasin tak siap lagi lol)
Tahniah untuk bon2 ku syg! Belajar rajin2, bagi dapat dean list, abis belajar kerja cari duit banyak2 then kita tawennn...In Shaa Allah...____^ Bam2 disini sentiasa mendoakan yang terbaek untuk bon2...Ok2 dah, nanti ada yang muntah ijau...hee

Ok, harini nak cerita satu peristiwa yang lawak...Terjadi dekat diri aku sendiri...OhMyyy.....Malu tapi ada aku kesahhh jahhh....... :P

Situasi: Nak pergi cuci cermin mata dekat kedai klinik gigi...kalau ada yang percaya tak tau la kan..Haishh cuci spek dekat kedai cermin mata laa...kenapa kejap spek kejap cermin mata?Bukankah spek dan cermin mata itu sama meh?? eh suka hati aku laa jari aku yang taip, katanyaa....Haa, begini alkisahnya...Dialog antara aku dan apek kedai spek tu...


Aku           : Hmm, tolong cuci ini cermin mata boleh ka? n perbetul laa apa yang patut, rasa macam longgar
                    plak bila pakai..

Apek Spek : Ini cermin mata ha? kenapa longgar? ini spek kalau patah i tak tanggung ok...Kalau patah u
                      buat la spek kat sini..

Aku             : Dah dia nak longgar nak buat macam mana, i pun tak tau, kalau patah i saman u laa...
                     (sesedap rasa jaa kan nak bagi aku takut, padahal nak suruh aku buat spek kat kedai die
                      lettew, maap strategi anda tak berjaya wahai apek sepet. heee.. :P )

Apek Spek:  (*ini olang haa talak guna butoi ada ka nak saman aku* Maybe dalam hati dia cakap lagu tu la
                      kot) hehe..Haa okeyh2, sikajap i cuci dan perbetoi spek u ni..

Aku              : Okeyhh...(sambil belek2 cermin mata yang ada kat situ)

*10minit kemudian*

Apek Spek : Haa cuba try tengok, i dah cuci u punya spek n ketatkan sikit dekat frame..

Aku           : (ambek spek n try, try punya try kan aku punya pelik tahap cipan)
                     Aikk, kenapa i xnampak apa2 ni?kenapa nampak macam blurrrr??? Kenapa ni? U ubah
                     power ke apa ni ?? *suara panik n risau+muka serious time tu*

Apek Spek: (apek tu buat muka pelik n tecenggang) I tak buat apa, i cuci saja laa u punya spek, maybe u
                     punya celimin(cermin) ada rosak kot.

Aku             : Pandai2 cermin rosak pulak, dok pakai ok ja, macam mana boleh rosak? (yang peliknya bila
                      bukak clear pulak, aku bagai tak percayaa baq hang, memang time tu aku jadi blurrss)

*5minit kemudian still ada kat kedai apek tu dengan muka serious dan tak puas hati.....
TIBA-TIBAA..jeng jeng jeng*

Aku               : Hmmmmmmmmm....(Aku macam dah dapat detect kenapa jadi lagu tu, aku dengan serta
                       merta cakap kat apek tu, hmmm xpelaa nanti i try pergi kedai lain pula tengok macam mana)
                        Thank Q..huhu

Apek Spek  : I tak buat apa dekat u punya spek, cuci saja, mungkin celimin tu ada rosak meh...
                       (Muka kehairanan tahap cap ayam, n maybe ada muka bersalah sikit disitu)

Kalau hangpa nak tau....Rupa-rupanyaa, time aku p kedai spek tu aku pakai contact lens baq hang....Aku p kedai spek tu time aku break kerja,spek tu aku pegang laa, aku p sorang2 n aku tak pasti apa yang aku mengelamun sampai contact lens kat mata pun aku tak sedar.lol....Masa kat kedai apek tu memang seriously aku tak sedar yang aku pakai lens...SERIOUSLY!
Maybe sebab lens yang aku pakai tu yang jenis colourless n memang tak rasa macam pakai lens+cermin mata=Punah mak....Patutla time pakai spek tu aku nampak blur ja, n memang tak nampak apa la,  sebab double power kan..........Aiyakkkkkk....Sorry apek sepet nsem....Kalau apek tu tau yang aku pakai lens, memang die hempuk aku apa...kesian dia kena marah n kena dengar aku bebel time tu, nasib baek tak dak customer lain masa aku dok blur tu...hehhe..Lepas ni takmau dah p kedaiii dia......Tak mauuuu!

                                                      Sorry apek, i pakai lensss... :P

11 comments:

  1. Haha, Bella ingat ada pencuci ajaib sampai xpayah pakai spek dah. baru nak minta. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.... :D pencuci ajaib pun boleh dear...hihi..pakai lens jee... ^____^

      Delete
  2. hahahaha sampai boleh tak sedar tu.. kesian apek tu.. hati2, sebelum tidur cek tau mata tu bercontact lenses ke tak.. hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...tue laa pasai ena..kak xsedaq masa tu pakai lens..adoiiainyepong....Ok dear.thx for da advice..heee :)

      Delete
  3. Replies
    1. Kak tirahhhhhhhh....hehhehe....rinduu! :D

      Delete
  4. hehe..cian tauke kdai 2,mst dy duk pk cm ne la leh jd blur,

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheee...tu laa dear...xpasai2 kena dgr my bebelan tu kan..muka apek tu dh pucat n blur jgk...hihiihi..

      Delete
  5. hihihi .pakai lens rupanya patot kelabu . haiyo . lain kali cek dulu na . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..ha tu laa pasai...xsedar time tu pakai lens, time tgok cermin pn mmg xperasan kata pakai lens..hehe :D

      Delete
  6. imp sourceclick to investigate find thischeck my reference check my blogclick here to read

    ReplyDelete