nuffnang

loveable person

Thursday 31 January 2013

2# Lawak bersama tokwan

Assalamualaikum & Salam 1Bloggers & Salam 1Malaysia...
Ohoihoiiiiii......Tak sabarnya nak tunggu weekends.......sebab apa? sebab cuti laa ceq oiii.....Minggu ni aku rasa macam sempot sikit tak tau pasaipaa....Kurang stamina, kena pekena air mahkota dewa baru cergas balik kot kan....hehe... :P

Haa, malam ni jom santai2 sikit, nak dengar cerita lawak aku kali ni tak? haa moh laa kito...
Al-kisahnya bersama tokwan aku..


Situasi: Masa tu time petang nak dekat maghrib laa, aku ke bilik tokwan aku tengok2 dan jaga dia yang sedang sakit...Tokwan aku ni tengah sakit, ada pendarahan dekat kepala dia..So, ada time dia ingat dan ada time dia macam lupa dan tak nak cakap, diam je..huhu :( Sedih tengok keadaan dia sekarang, tapi dekat depan dia tak boleh laa sedih-sedih, kena selalu happy dan ceriakan dia la kan...Biasalaa orang tua bila makin tua perangai dia macam budak-budak la kan..We called it as life cycle ok..Kitaran hidup.....Hmm ok2, jom baca dialog aku dengan tokwan aku...

Tokwan :  Sekarang pukul berapa?..

Aku      : Pukul 7...kenapa tokwan?

Tokwan: Maghrib masuk pukul berapa?...tokwan nak sembahyang maghrib..

Aku       : Lagi setengah jam macam tu masuk laa tokwan....Tunggu sat na, nah ambil tasbih ni zikir2 dulu...

Tokwan : Hmmmm...SubhanaAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar...

*Azan TV*
Tokwan: Haa, tu bukan bunyi azan ke??

Aku      : Tu azan tv tokwan, dekat KL masuk dah laaa...

Tokwan :  hmm...Habis Pipi masuk pukul berapa?

Aku       : *blur* Kenapa tiba-tiba tokwan cakap Pipi? *ke aku yang salah dengar*

Tokwan : PP tu Pulau Pinang laaa...Tu pun tak tau...KL kan Kuala Lumpur....LaiilahaillaAllah....Ha dah
                masuk dah ke belum??

Aku    : Ok fineeeee tokwan fineeeee.....Dah masukk dah.....huhuhu

(PP orang jarang sebut la tokwan) Maybe tokwan aku perli aku dan memang motif dia nak buat lawak dan bagi aku jadi blur petang2 macam tu kot....huhuhu...

Sampai disini saja lawak aku dengan tokwan aku, actually sejak tokwan aku dok umah family aku banyak sangat kenangan bersama beliau...Nanti aku share2 lagi ok..Btw, doakan tokwan aku cepat sembuh dan sihat kembali...huhu....Assalamualaikummm


16 comments:

  1. hehe :) klaka nye tokwan :) tokwan duk PP ye :P

    jemput terjah entri baru :)
    moga bermanfaat :)
    http://noraqilahjohari.blogspot.com/2013/01/la-tahzan-innallaha-maana.html

    mohon like sini juge ye :)
    http://www.facebook.com/pages/noraqilahjoharidotcom/267245240052274

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee....tokwan mmg klaka, ada ja idea die nk cakap kan.hehe.. :D
      done follow u dear... :)

      Delete
    2. hehee..bestnya dpt cte dgn tokwan..lyeen dua2 tokwan dha xda..:(

      Delete
  2. untungnyaa masih ada tok wan.. hurmm.. ena atuk nenek dua2 belah dah tak ada.. dorang pergi masa ena kecil.. hurmmm.... teringin nak rasa sebegini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nak la sedih2 ena..sentiasa hadiahkan Al-fatihah dan Yassin kat arwah atuk nenek ena ok..Akk pun tinggal tokwan ni sorang je,kat belah ayah atuk nenek dah takde, xpernah jumpa pun, n belah ibu tinggal tokwan ni je la yg tinggal..huhu

      Delete
  3. spesel tokwan sebut pulau pinang (pipi). hehetak apa, jg tokwan elok2. btw, salam kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal..hee tue laa kan...tokwan2. :D in shaa Allah akan mnjaga tokwan elok2 n sebaek yg mungkin... :)

      Delete
  4. InsyaAllah tok wan cepat sembuh ya. Amin!
    Pipi, hehehe selalu orang dok sebut pineng. Hehe. Comel la tok wan ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..thank Q dear! :)
      Tue laa, xpernah lg laa dgr org panggil penang as PP..huhu.. :D

      Delete
  5. PP la plak..hehe..tpi ada btol gak..KL kuala lumpur. JB johor bahru so PP pulau pinang la..hek3

    ReplyDelete
  6. ehe mmg pandai dia buat lawak.. :) tp best terkena sekali :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee....tokwan neh kalau masuk MLM jozan boleh kalah..hhaha :D

      Delete
  7. Haha canggih arr Tokwan dia..siap sebut singkatan PP lagi tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhehehh, tu laa pasal akak oii.. :D hhehee

      Delete