nuffnang

loveable person

Monday 4 February 2013

Cuci muka guna ubat gigi????

Assalamualaikum & Hello Peeps!
Semoga hari isnin yang kita lalui harini dipenuhi dengan ceria di tempat kerja bagi yang bekerja lah kan, dan bagi yang tengah syiokkkk bercuti sem selamat memanjakan diri anda, cuti laa puas2 ok kawan2....Tak sabaq tunggu cuti CNY neh..heee :)

Haa,  tengok tajuk tu mesti ingat aku nak bagi petua apa2 kan..hehe ....Tu bukan petua or tips untuk hilangkan jerawat ok...hehe :P
Hmm, tadi pagi macam biasa aku bangun pukul 6.30pagi dan terus ke toilet untuk mandi...Pagi tadi entah kenapa aku rasa berat sangat mata ni nak bukak, sambil berjalan pergi ke bilik air mata aku sempat dok tutup lagi, masuk2 dalam bilik air aku duduk sat mengelamun apa tak tau, then bangun amik pencuci muka dan cuci muka.......Dok syiok2 massage muka tiba-tiba aku rasa muka aku ni macam cool semacam, n makin lama aku tonyoh makin terasa sejuk dan pedih sikit, nak bukak mata dah tak boleh sebab buih makin banyak...Arghhhhhh tidakkk pedihhhh!! 1 umah dengar aku jerit...hehe
Aku cepat pusing paip air dan terus basuh muka aku...Mata aku terus terbuka luas dan nafsu tidow aku terus hilang sekelip mata atas gara-gara ubat gigi yang tidak bertauliah tu.....Patot laa sejuk bukan kepalang dan rasa pedih, aku bukan guna pencuci muka tapi ubat gigiii!! Makkk aiii patot laaaaaaaaaaa.......Haa mengelamun lagi padan muka! Akibatnya muka aku jadi putih berseri macam iklan gigi tu, dan jerawat aku yang 2 hari lepas naik hilang terus disebabkan terkejut dengan ubat gigi terbabit...bhahaha..Hiperbolaaaa sangat kan! Tettt.....
Kenapa aku rasa macam tulis novel ni.....heeee


Ok2, so moral of the story, bangun pagi bukak mata luas-luas, jangan dok mengelamun sangat, nanti pencuci muka jadi ubat gigi plak haa......ewwwwwwww....tapi pernah terjadi jugak time kat kolej....Punya dok syiokk berus gigi tiba-tiba mulut rasa kelat dan bweeekkk tak sedap! rupa-rupanya ku gosok gigiku dengan pencuci mukaku, tak sangka benda ni jadi lagi, tapi kali ni terbalik, ubat gigi jadi pencuci muka...Terbaekkk!!! Ce try ce try! hehe...Ok bye!

p/s~ Never stop to pray for Gaza guys! May Allah bless u...Assalamualaikum.

25 comments:

  1. hehehe..kelakar la...boleh pulak ter'pakai ubt gigi nk cuci muka..hihihi=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh...tu la, kuat mengelamun sgt, n mata tertutup dlm bilik air..tu la jadinya..huhuhu :D

      Delete
  2. Mana tau lagi berkesan pkai ubt gigi. Tmbah putih ke, tmbh berkilau ke.. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheeh....kan dear... :D try buat 2,3 hari, lepas tu tgok2 abis hilang kulit muka tu haa..jemmmm....haha :D

      Delete
  3. haha. lawak laa. petua baru ni. kena try. hilangkan ngantuk + muka putih gebu. hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh...for sure "petua" ni hilangkana ngantok dear.. :D heheheehe

      Delete
  4. hahahahahaha!! bru ja nk test pkai ubt ggi plak.. hehehe!! tbekkk!! >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..neinn!!! haha...bitte nicht probiere ok :P :D tapi kalo nak cuba jgk apa salahnya...hihih

      Delete
    2. hahahaha!! itu klu mamai jgk lar =P

      Delete
  5. Well, actually, memang ubat gigi digunakan untuk hilangkan jerawat. Proven.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn...tp kalo cuci muka dgn jrawat tu blh jgk ke? ada trbaca jgk yg ubat gigi blh hilangkan jrawat..hehe..buh sikit dkt tempat yg jrawat tu then in shaa Allah jrawat hilang kan.. :D petua jgk ni...hehe

      Delete
  6. eh...tapi bukan ubat gigi mmg ubat jerawat ke?hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...ptot laa my jerawat kecut trus..esk tu trus hilang..hahahaah :D :P

      Delete
  7. i pernah, bubuh pencuci muka kt berus gg..nasib tersedar sbb msh pegang pncuci muka tu lg..kakakaka.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheee.. :D kalo x gigi akan mnjadi lembut n putih brseri..hihihi.. :P :D

      Delete
  8. tak pernah sapu ubat gg kat jerawat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..ada org ckp sapu ubat gg kat jrawat boleh bg hilang jerawat..rasanya pernah dgr jgk..ce try ce try.. :D

      Delete
  9. Teringat ketika bertugas di Miri dahulu. Saya tersalah beli losyen badan disangka shampoo. Bukan main lumur atas kepala tak ada buih. Apa lagi pakat gelak kuat-kuat seorang diri didalam bilik air. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahh..lagi sempoii.. :D mmg lumur 2jam pun xberbuih laa kan..hihihi

      Delete
  10. Haha...lawak.. tp memang ye..ubat gigi memang boleh menghilangkan jerawat..akak guna ubat gigi halagel

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, kalau sikit xpe akak, ni buh banyak kat muka, pedih 1 muka ni ha..heheehehe :D eh3 samalaa, sekarang ni pn kat umah pakai halagel :)

      Delete
  11. memang pernah dulu-dulu zaman persekolahan ,ada tip cuci muka guna ubat gigi. dikongsi oleh seorang pendengar radio

    ReplyDelete
  12. visit this page r6f27m4b76 replica ysl handbags replica bags online shopping replica bags dubai fake gucci l3o59a1b49 replica nappy bags address a4j54d4x85 high replica bags replica bags joy

    ReplyDelete