nuffnang

loveable person

Wednesday, 2 January 2013

KARMA hidup..Forgive me..

Assalamualaikum wbt & Salam sejahtera semua..
Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana diberi tubuh badan yang sihat, akal yang cerdas, fikiran yang waras dan diberi nyawa untuk hidup diatas muka bumi ini....Alhamdulillah..
Hmm, beberapa harinie aku rasa tak bersemangat sangat, sebab apa? entah lah, maybe sebab tokwan aku sakit...huhu..Satu2nya tokwan yang aku ada dalam dunia ni...Sebelum ni aku ada buat entry pasal tokwan aku kan? time tu dia sihat lagi siap boleh telefon aku n cakap dengan aku lagi.... Ni entry yang aku buat pasal tokwan aku tu Pesanan tokwan kepada cucunya...
Aku harap tokwan aku sihat kembali, n kalau dah sampai waktunya aku kena kuat dan redha..hhuhu..Aku harap aku kuat ya Allah...


Ok, lupakan kejap sedih tu....Astaghfirullah al-azim...Sempena tahun baru ni ada tak azam baru? Azam lama dah terlaksana n tercapai kah? Tanya aku pada diri sendiri.....Tahun ni aku mengharapkan satu perubahan..Perubahan dari segi mental, fizikal dan rohani....Aku ingin berubah menjadi insan yang lebih baik daripada sebelum ni...Aku ingin berubah...Tapi mudahkan untuk seseorang itu untuk berubah?...Adakah banyak halangan yang perlu seseorang itu hadapi untuk berubah?..

  Itu karma hidup..Normal la kan..Bila seseorang tu nak menjadi lebih baik daripada sebelum ni, mesti ada halangan dan cabaran yang akan datang...Kalau iman didada tu kuat, in shaa Allah berjaya lah kita, tapi kalau kita masih ragu2 dan terpengaruh dengan keadaan sekeliling, punah la hidup....Aku tidak sempurna, dan aku tahu tiada yang sempurna dalam dunia ini, tapi yang aku mahu kehidupan yang sempurna, maksud aku sempurna itu dari segi pengisian rohani dalam diri kita..Aku akui aku bukanlah insan yang baik dan aku selalu lalai dalam semua benda...Sebab itu aku mahukan perubuhan dalam hidup aku...Kadang-kadang manusia ni suka lupa, bukan kadang2 tapi selalu kot kan? Bila senang lupa kepadaNya, tapi bila susah baru cari Dia...Kenapa bila susah baru cari Allah? Itulah manusia...Ini untuk renungan kita bersama...Jom kita tengok video bawah ni...Lihat, renung dan fahamkan....Semoga kita semua diberi Hidayah olehNya...
Walaupun langkah perubahan kita hanya sekecil langkah bayi, tapi yang penting kita dapat istiqamah dan tabah dalam melakukannya =)
niat dihati, in sha Allah diredhaiNya. jom berubah ke arah kebaikan, lillahi taala! =D -
Maria Elena Is Greek Helen


"Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. :( Ar-Ra`d :11)


 Jom hayati lirik dr Maher Zain, FORGIVE ME..
I'm about to lose the battle and cross the line
I'm about to make another mistake
And even though I try to stay awake
everything around me keeps dragging me in
I can't help thinking to myself
what if my time would end today, today, today,
Can I guarantee that I will get another chance
before it's too late, too late, too late

Forgive me
My heart is so full of regret
Forgive me
Now is the right time for me to repent, repent, repent

Am I out of my mind?
What did I do?
Oh, I feel so bad
And everytime I try to start all over again
my shame comes back to haunt me
I'm trying hard to walk away 

I wish that I could find the strength
to change my life before it's too late, too late, too late

Forgive me
My heart is so full of regret
Forgive me
Now is the right time for me to repent, repent, repent

I know, Oh Allah, you're the most forgiving
and that you promised to always be there
when I call upon you
So now I'm standing here ashamed of all the mistakes I've commited
Please don't turn me away
and hear my prayer when I ask you to

Forgive me
my heart is so full of regret
Forgive me
Now is the right time for me to repent, repent, repent
x3



 P.S~ Never stop to pray for Gaza..May Allah bless us..Amin....Assalamualaikum..

5 comments:

  1. moga tok wan cepat sihat....btw, thanks.. :)

    ReplyDelete
  2. tak mengapa, berubah sedikit demi sedikit itu lebih baik.. jgn berubah hangat2 tahi ayam je, itu yang tak molek.. insyaAllah, everything will fine... semoga sihat, Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu dear...in shaa Allah..thank Q ainaa.. :) May Allah bless u..

      Delete
  3. Moga tok wan beransur smbuh..biar ada perubahan sdikit2 drpd tak brubah langsung..

    ReplyDelete