nuffnang

loveable person

Monday 7 January 2013

Coklat 4 Gaza..

Assalamualaikum & Salam 1Bloggers...
Haishh rasa macam dah lama tak update blog padahal xsampai seminggu lagi kan...Sejak beberapa harnie aku rasa macam tak sedap badan je n tak bersemangat..huhu..Ya Allah kuatkan lah semangat hambaMu ini....Tokwan kesayangan aku pulak still lagi sakit, n aku tak boleh tengok keadaan dia yg lemah n sekarang ni tokwan aku suka cakap yg bukan2...maybe sebab tu jugak aku rasa tak semangat kot...huhu..Ya Allah sembuhkanlah penyakit tokwan aku, lapangakan dadanya dan berilah ketenangan kepada tokwan aku..amin ya Rabb...

Okeyh. sorry guys kalau aku teremo sikit kat atas td...Aku ni bukannya kuat sangat, tapi aku akan berusaha menjadi kuat untuk menghadapi segala dugaan didunia ini...Hmm, tahun 2013 ni aku harap semuanya berjalan lancar dan ada perubahan positif dalam diri aku n kpd kwn2 aku juga....Kenapa eyh dunia ni tak adil? or manusia yg hidup atas bumi ini yg tak adil? Kenapa tiba2 aku capap lagu tu? Ok cuba kita ingat balik isu Gaza n peritiwa yg berlaku di Palestin...

Time tu semua orang kalut laa dok post pasal boikot, time tu la orang dok post pasal kezaliman israel, tak kira la post kat mana pun tapi mmg time tu semua rakyat Malaysia termasuk aku geram dengan kezaliman yg telah israel lakukan kpd rakyat Gaza kan...Tapi tu semua time isu tu masih panas macam goreng pisang, tapi sekarang mana semangat kita untuk terus membantu Gaza? Macam mana nak bantu? Aku pernah buat entry Gaza will be free....


Adakah semangat dan kesedaran kita time tu sahaja? Boikot pun time tu ja buat apa? Baru2 ini aku pegi shopping mall, dalam restoran mekdi tu penuh ja dgn org melayu....Hmmm, tak tau la ceq nak kata apa..Maybe susah utk memboikot, tapi kalau kita buat dengan ikhlas dan dgn semangat juang yg tinggi, mesti kita boleh lakukan kan??? Aku dulu pantang nampak eskrem mekdi, mesti aku beli, tp sekarang kalau lalu ja tepi mekdi n bau eskrem or burger dia kan, aku dah rasa mcm xlalu n xda selera or teringin nak makan.....Alhamdulillah, aku dapat menahan nafsu jahat aku tu....Boikot akan berlaku sekiranya seseorang tu merasakan dia mempunyai peranan dan tanggungjawab untuk membantu saudara kita di Gaza...

Sekarang ni yg still bertungkus lumus membantu saudara kita di Gaza ialah Aqsa Syarif. Aqsa Syarif tidak pernah senyap dan menyepikan diri untuk membantu saudara kita di Gaza...Untuk pengetahuan semua, Aqsa Syarif telah membuka kilang roti di Palestin.. Dan yg istimewanya harga roti tersebut telah dikategorikan kepada 3 harga....Harga pertama kepada golongan yg mampu, iaitu harga pasaran. Harga kedua pula kepada golongan yg kurang mampu harga akan dibahagi dua kalau tak silap dan Harga ketiga kepada fakir miskin, mereka akan diberi secara percuma...Yang peliknya kat sana, orang2 palestin semuanya jujur dan amanah, kalau kat negara kita rasanya semua berlakon jadi fakir miskin apa, so dapat la free kan..SubhanaAllah...Lihatlah kekuatan saudara kita di Gaza...Sebab itulah mereka masih mampu dan bersemangat untuk meneruskan hidup walaupun pelbagai dugaan telah diberikan kpd mereka....Allahuakbar..


Produk terkini yg Aqsa Syarif lancarkan ialah Coklat 4 Gaza , dan blog untuk menempah coklat ini or untuk menjadi agen menjual Blog Coklat 4 Gaza. So kalau anda rasa anda mampu menolong dengan cara ini, boleh lah beli Coklat 4 Gaza ini, dan kalau ingin menjadi Agen ini memang sangat digalakkan dan diperlukan sangat2....Sesiapa yg nak jadi agen boleh ke tasneem.com. Ok? Pelbagai perisa ada tau kalau tak caya cer tengok kat blog or fb Coklat 4 Gaza ni..
Aku harap kita semua tak lupa kepada saudara kita disana..Mereka perlukan doa dan apa jua bantuan daripada kita...Semoga kita semua dilindungi olehNya..Amin...



                     p.s~ Never forget to pray for Gaza...May Allah bless u.. amin Ya Rabb

2 comments:

  1. moga tok wan cepat sembuh ye,,

    pray 4 gaza too =)

    awak kena kuat tau =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank Q dear... :') may Allah bless u..amin

      Delete