nuffnang

loveable person

Wednesday 16 January 2013

Tersedar dari lamunan...........

Assalamualaikum wbt & Happy Wednesday guys!
Semoga semuanya sihat dan gumbira selalu yeee...^_____^
Hmmm harini macam biasa, hari bekerja so aku yg berpraktikal ni tetap laa kena p kerja kan...huhu..
Beberapa harinie rasa macam tak berapa semangat nak datang keja...haishh..Asgtaghfirullah al azim...Think positive please...Otak kita kena selalu set yang positif dan jangan sesekali berada dalam keadaan yang negatif , always be strong and remember Allah swt.....*cakap kat diri sendiri*
 Haa, nak dijadikan ceghita, tetiba ja kan, tadi tu mukadimah baru lah.. :P Tadi pagi masa aku dalam perjalanan nak datang tempat kerja kan ada satu peristiwa terjadi....hukhuk..First time rasanya aku jadi lagu tu..Lagu mana eyh?..Hmm tadi time berhenti kat lampu isyarat, kenapa berhenti? lol..sebab kaler merah so aku berhenti la takkan nak jalan kot, nak mampos kau jah....Time aku berhenti tu aku tak tau dok mengelamun apa, tengah dok syiokk2 mengelamun tiba-tiba terdengar satu pekikan yang sangat kuat, *POnnnnnnnnnnnnnnn* bunyi hon baq hang...
 Bila aku tersedar dari lamunan tu tengok2 lampu dah kaler Hijau..Nasib baik moto aku tak guna gear, kalo tak, mau tak panik aku kat situ...Lepas nampak kaler hijau tu terus aku pulas minyak, waaa maluu pun ada...haha..Yang peliknya harinie moto aku dok depan sekali, biasanya ada moto kat depan aku so takdelaa nak teralit or mengelamun ka kan...Haishhh apa nak jadi aku neh....Alhamdulillah sampai ditempat kerja dengan selamat...So, kawan2 yang naik moto tu jangan dok mengelamun time bawak moto na....Kena fokus..Bak kata bon2 aku, dia cakap orang yg bawak moto ni kena selalu peka bukan pekak...huhuhu....Baiklah bon2, lepas ni bam2 akan selalu peka dengan keadaan sekeliling yee....Heeee...

Last but not least, berhati-hati dijalan raya..Ingatlah orang yang tersayang ye....
Sebelum naik kenderaan tu jangan lupa baca doa tau....Semoga kita semua dilindungi olehNya....Amin ya Rabb...Remember Allah always....May Allah bless us..Assalamualaikum..


 p/s~ Never forget to pray 4 Gaza....May Allah bless us..Amin

8 comments:

  1. huhuhu.. suka bebenor dia berangan time traffic light.. ngeeeeeee... bawa moto elok2 tau... ^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee...xsengajaa pong dear...hrtue berangan xdelaa sampai kena honnn..hahahah..terkejut den tau...

      Delete
  2. hahha..boleh plak tu berangan..hahaha..:)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tue la pasal..hehe..mcm2 berangan..hihi...

      Delete
  3. setuju weh!!! kebetulan minggu lepas I dok mengelamun gak atas motor....pastu siot betul kereta kat belakang hon kuat gila!!! geram hahahahahaha bercampur malu huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...kannn wehh..haha..i dh byk kali mngelamun tp hrtue xtau mcm mn blh mngelamun smpai xsedar lmpu dh kaler ijau...tau xpa, malu kot...hahaahhaha

      Delete
  4. erks.sy tak naik motor so setakat nii berangan atas keta jelahh kengkonon drive lamborghini giteww. mmeehhee. ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehh...dlm keta pon blh berangan jgk kan dear..haha..mn tau berangan2 impian tu trcapai ke kann..hahaha :D

      Delete