nuffnang

loveable person

Thursday, 27 December 2012

Gaza will be free.....

Assalamualaikum wbt & Salam 1Bloggers...
Semoga semuanya sihat2 belaka & happy always with ur beloved family, friends and person that u love.. :) Alhamdulillah, negara kita masih aman n tiada peperangan......Alhamdulillah ya Allah....
Aku harap negara kita tak jadi macam di Gaza....Kanak2 mati bertempiaran, orang tua mati bersepahan, wanita berkejaran untuk menyelamatkan anak2 mereka yang menangis ketakutan.....Ya Allah, aku hanya mampu berdoa kepadaMu semoga mereka diberi kekuatan untuk menempuhi dugaanMu ya Allah....Aku harapa israel laknatullah mendapat balasan setimpal dengan apa yang telah mereka buat kepada insan2 yang tidak berdosa disana......


Aku harap kita disini, yang hidup selesa, aman, damai, harmoni sentiasa berdoa dan tolong apa yang kita mampu untuk menolong saudara kita di Gaza....Wahai kawanku sekalian, sekarang mereka(israel) diam bukan bererti mereka give up, tewas or kalah...Mereka diam sebab mereka tahu sekarang ramai yang membantu saudara kita di Gaza, mereka bukannya takut, tapi mereka sedang mengatur strategi untuk menghancurkan bumi Gaza...Ingat lagi apa yang terjadi pada 27Disember2008? 4tahun yang lalu israel laknatullah tue telah melancarkan Operation Cast Lead selama 3 minggu ke atas Gaza dan menyebabkan 1400 rakyat Gaza syahid dan 400 darinya adalah kanak-kanak dibawah umur 15tahun..Manakala ribuan cedera parah..Kalau nak baca lagi tentang peristiwa tu sila baca di
 Aqsa Syarif.. Jom like Aqsa Syarif untuk mengetahui berita2 terkini tentang saudara kita di Gaza

 

AQSA SYARIF adalah sebuah badan bermotif kebajikan yang didaftarkan di Malaysia. Misi AQSA SYARIF adalah Penyebaran Maklumat tentang Palestin, Bantuan Kemanusiaan, Bantuan Kewangan dan Kerjasama.


Jangan berhenti berdoaa, jangan berhenti memboikot barang-barang yang menyokong israel laknatullah, jangan berhenti membantu saudara kita di Gaza....Semoga Allah memberkati kita semua....

 Atas ni adalah antara senarai produk daripada israel.....Marilah kita berkorban n berjihad untuk saudara kita di Gaza....Semoga bantuan kita yang kecil ini dapat membantu mereka disana...


Ingatlah wahai sahabat ku, dunia dah tua, usia kita makin meningkat, tahun meginjak lagi, dunia akhir zaman macam2 sudah berlaku, marilah kita melakukan perubahan, walaupun sekecil zahrah, janji kita dapat lihat perubahan diri kita ke arah yang lebih baik...Mari lakukan anjakan paradigma untuk diri kita sendiri dan berdoa semoga hidayah itu milik kita....Sekadar renungan buat diri sendiri dan untuk kita semua...


p.s~ Pray for Gaza...May Allah bless u...amin

18 comments:

  1. done flw,pls flw me bck :) http://mimque.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. boikot masa awal2 dulu je..sekarang tak de nye boikot..hari2 pi mcd..hhahaha

    ReplyDelete
  3. serius ena makin geram tengok yahudi laknatullah ni... ena kalau ada kekuatan yang besar, dah lama ena berperang sekali.. ena mampu berdoa je sekarang ni

    ReplyDelete
  4. Al-Azrul Iqmim~ done follow u too.. :)

    ReplyDelete
  5. Nabilah Azahari~ thank Q dear..may Allah bless u..

    ReplyDelete
  6. diana ~kena perang nafsu tu sis..try to avoid mekdi.. :) may Allah bless u..

    ReplyDelete
  7. ✿A I N A A✿ ~ kann..sama laa dear...geram gilaa..huhu..kita mmpu buat apa yg trmampu shj utk membantu saudara kita disana kan..May Allah bless u dear..

    ReplyDelete
  8. x sanggup tgk bumi gaza...syukurla negara kita x camtu..

    ReplyDelete
  9. sama2 kita doakan dorang yg kat sana. kita kat sini hanya mampu doakan dgn boikot barang israel jek. nice entry ;)

    ReplyDelete
  10. ❤~Emma Abduh~❤~ kan...Alhamdulillah syukur sgt2 Malaysia masih aman damai...Pray 4 Gaza..huhu

    ReplyDelete
  11. amirul hakim ~yep..betul 2...sentiasa berdoa kpd saudara kita di Gaza...semoga mereka dilindungi olehNya..Amin

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. In shaa Allah dear..amin..May Allah bless u..

      Delete
  13. Replies
    1. In shaa Allah dear..amin..May Allah bless u..

      Delete