nuffnang

loveable person

Tuesday, 22 January 2013

Salam Maulidur Rasul 1434/2013

Assalamualaikum wbt & Salam 1Bloggers....
Semoga hari ini lebih baik dari semalam...Semoga kita semua berada dalam rahmatNya..amin..
Hmm, pejam celik pejam celik, kita dah ada kat hujung bulan Januari kan...Ya Allah cepatnya masa berjalan...Rasa macam baru masuk bulan Januari je kan...Itulah manusia mudah terleka, lalai dan alpa dengan duniawi yang sementara ini kan....Ya Allah engkau lindungi aku dan sahabat2 ku ini supaya tidak mudah terleka kepadaMu ya Allah...amin...

Hmm, lusa hari Khamis, 24 Januari, bersamaan dengan 12 Rabiulawal 1434 hari apa ye? Ingat tak sahabat2 ku sekalian?...yang ingat adalah cuti je kannn...kann kann...Syiokk lettew cuti... :P hehe...Ok2, memang la cuti, cuti sebab apa? Kan Maulidur Rasul so cuti la...Haa...Pandai pun....Alhamdulillah... :)


Sambutan Maulidur Rasul ni merupakan hari memperingati junjungan besar Nabi Muhammad Sallahu Alaihu wa Sallam..... Maulidur Rasul disambut supaya kita sebagai umatnya tidak lupa akan jasa dan pengorbanan Rasulullah s.a.w dalam menyampaikan wahyu kepada kita semua...Rasulullah s.a.w merupakan tokoh yang terulung, Rasulullah s.a.w sangat365 sayang kepada umatnya sehinggakan nafas terakhir yang disebutnya "Ummatku, Ummatku, Ummatku".... Ya Allah, rindunya pada Rasulullah Sallahu Alaihu wa Sallam.. Walaupun tak pernah bersua muka, walaupun tak pernah merasai zaman baginda tapi cukuplah dengan mendengar kisah2 nabi Muhammad s.a.w membuat kita bergenang air mata.....


Marilah kita sama2 memperbanyakkan lagi berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Sallahu Alaihu wa Sallam... Jangan tau cuti ja ok...Banyakkan selawat dan sama2lah kita renungkan dan memperingati kisah2 nabi Muhammad s.a.w dalam memperjuang dan menegakkan agama islam....

Kepada sesiapa yang tidak jelas dengan sambutan Maulidur Rasul ni boleh laa baca Asal Usul Sambutan Maulidur Rasul... 







11 comments:

  1. Selamat Menyambut Maulidur Rasul Seneorita Baharin ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat menyambut Maulidur Rasul too Wilma..May Allah bless u :)

      Delete
  2. Selawat ke atas baginda,,, selamat menyaambut Maulidur Rasul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat menyambut Maulidur Rasul too Adan..May Allah bless u :)

      Delete
  3. askm. selamat menyambut maulidur rasul. insyaAllah sama kita banyakkan selawat keatas Nabi Muhammad S.A.W

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wssalam..terima kasih Denaihati sbb sudi singgah di blog sy yg xsbrapa ni.. :) Selamat menyambut Maulidur Rasul too..May Allah bless u..amin

      Delete
  4. salam maulidur rasul awak.. sama-samalah kita memberbanyakkan selawat ke atas kekasih junjungan kita semua ini.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat menyambut Maulidur Rasul too boni kacak...May Allah bless u..amin :)

      Delete
  5. salam maulidur rasul awak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat menyambut Maulidur Rasul too Wak Joko..May Allah bless u..amin :)

      Delete