nuffnang

loveable person

Saturday, 11 February 2012

Bagaimana kita nak tau seseorang tu sayang kat kita?...

Assalamualaikum semua.....Hujung2 minggu baru laa berkesempatan nak menaip ni kan, yelaa kadang2 tue tak dak masa nak menaip panjang2 neh haa...Banyak komitmen..ceh buat terok plak ak neh..hehee...Ujung2 sem ni mula laa kelam kabut dgn eisemen, test bagai kan, pastu baru kalut nak pegang buku utk menjadi ulat buku kejap...hihi.... :D lumrah kehidupan sebagai students la 2 kan....

Ok2 mukadimah sekejap..Hmm, tiba2 dok sorang2 ni aku terpikir n terasa nak tulis entry pasal "Bagaimana kita nak tau orang tu sayang kat kita?"...Tajuk nie x spesifik pon, ia boleh dituju utk sesapa saja yg dekat dgn kita, mayb utk kawan, kekasih hati, or yg sudah berumah tngga dan mmpunyai 1 team bola sepak ke kan..hehe...
Macam mana kita dapat kesan or kita nak tau yg orang tue sayang kita? ce teka ce teka...hehe..

Let me tell u....Ini drp pengalaman ak sendiri laa..Macam mana ak dapat tau org tue syg kat ak bila............

1) Dia sangat mengambil berat pasal diri kitaa....
Cth-->.Kalau message or kol ke 1st soklan dia tnya dh mamam/makan ke belum? sihat tak?
             Pastu kalau kita jawab, harinie rasa sakit pala la, then kelam kabut dia suruh p hospital ka klinik
             ke kan....hehee...padahal sakit pala je kan...kadang2 rasa best sangat kan bila org amik berat pasal  
             kita... *gatai*..hahhaaa.. Selain tu, orang yg sayang kat kita akan selalu bersama kita di saat kita
             senang or  susah, dan dia akan menjaga kita sebaiknya.....



2) Dia akan menjadi pendengar yang setia...
Cth--> Kalau kita ada masalah ke kan, dia dapat detect n dpt tau melalui riak muka n nada suara kita...Dan dia akn cuba cari jalan utk menyelesaikan masalah kita tue. Dia akan mendengar segala masalah or luahan hati kita tue dengan setia, gigih dan kuat woo..hehehhe....Walaupun masalah tue kechik mcm anai2 je pong, dia akan dengar n pulun nak selesaikan masalah tue jugak...hihi


3) Dia akan jadi penyokong dan pendorong setia kita..
Cth--> Dia akn memberi sokongan dan dorongan dalam apa jua benda yg kita lakukan..Bila kita ada sesuatu yang tak pasti or susah nak buat keputusan ke, kita akan cari 'orang' tue n dia akan cuba sedaya upaya untuk memberi cadangan or pendapat tentang perkara tersebut...*ayat ak tetiba jadi skema gila...hahaha...Cth kalau hg dapat pergi obersee ke kan, hg tnya pendapat depa sama ada patot pergi ke tak, mesti depa cakap peluang yg ada jgn lepaskan, kalau boleh bawak laa saya sekali..hehe...*tue amik kesempatan namanya..hahaaha


4) Dia memahami dan terima kita seadanya...
Cth--> Sebagai manusia yang serba kekurangan ni, kita banyak melakukan kesalahan tanpa kita sedari..Tapi orang yang sayang kat kita, dia akan tetap bersama kita dan memahami situasi kita tu...Dia akan terima kita seadanya...Cth kalau hang mulut senget ka mata juling itik ke, depa tak kisah, depa tetap terima diri kita seadanya...Tu bukan masuk sayang tapi ada perasaan cinta dah tu kan...Kalau dapat org mcm ni jaga lah hati n perasaan dia dgn sebaik2nya...Bukan senang nak jumpa org yg memahami n menerima diri kita seadanya....Renung-renungkan laa ye cik adik cik abang sekalian...



5) Menjaga hati dan hormat mengormati antara satu sama lain...
Cth--> Orang yg sayang kat kita kan, akan sangat sangat menjaga hati dan perasaan kita...Kalau tiba2 kita te'emo' ke kan, mesti depa akan cepat2 pujuk n tanya whether tu salah depa ke tak..Kadang2 kalo pompuan tue PMS pun depa (lelaki laa) dah mula gelabah, ya laa kan, paham2 laa kann....heheee...Kalau lelaki yg boleh layan perempuan dalam keadaan dia tak stabil tu, perempuan tu boleh laa  pi masuk meminang laki tu na...haha..*tak dak pasai perempuan nak masuk minang laki..motif?hahhaa.....



Haaa tue laa sedikit sebanyak macam mana kita nak tau orang tue sayang kat kita ka tak..
Conclusion nya,  Kadang-kadang kita tak sedar orang tue sayang kat kita, sampai satu saat orang tue dah tak dak di samping kita, barulah kita akan merasai kehilangan orang yang meyayangi kita tu, dan tanpa kita sedari kita pun sebenarnya sayang kat orang tu...........Adakah ini cinta???hahah..tiba2 je kan..waduh2 parah ni..
Ok laa jumpa lagi di lain entry...



P/S---> Hargailah orang yang sayang kat kita sebelom dia pergi meninggalkan kita...

2 comments: