nuffnang

loveable person

Sunday 23 December 2012

"Tangisan Gaza Laungan Syria"

Assalamualaikum wbt & Salam 1Bloggers...
Semoga semuanya sihat2 sokmo yee....
Ok, semalam 22/12/2012 hari Sabtu, bertempat di Padang Kota Lama, Penang, telah diadakan satu event yg sangat3 berfaedah & sangat meriah sambutannya, Alhamdulillah...Event apa? Tajuk event tu,
Tangisan Gaza Laungan Syria....Afdlin Shauki pun bersama-sama menjayakan event ni.. Ada sapa2 yang baca entry ni pergi tak? Kalau pergi Alhamdulillah. Sesiapa yang tak berkesempatan untuk dtg event semalam, marilah kita sama2 membantu saudara kita yang berada di Gaza. Tak kira apa yang kita lakukan niat untuk membantu mestilah ikhlas kerana Allah swt...Semoga kita semua dirahmati olehNya. Amin.

Banner Tangisan Gaza Laugan Syria

Antara aktiviti yang diadakan semalam, melukis poster secara beramai-ramai, menunggang kuda, paintball, ceramah, konvoi n byk lg....Alhamdulillah ramai yg datang memberi sokongan....Selain itu, ada pertunjukan silat, berpuisi n flashmob....Flashmob yang dibuat amat memberi kesan kepada penonton yg hadir...Actually aku tak tau itu adalah flashmob, at last time diorang cakap terima kasih kpd yang join untuk flashmob tu baru aku tau, kalau aku tau awai2 aku dah join sekali. Sebab jalan cerita flashmob tu sangat menyentuh qalbu n terasa macam di Gaza pulak bila dengar bunyi tembakan yang kuat, n ada tentera israel yg kejam yg tangkap budak2 n orang2 yg lemah, memang jalan cerita flashmob tu amat menarik n sangat memberi kesan kpd sesiapa yg hadir untuk event ni.

 Antara petikan yg aku tak boleh lupa bila org yg berlakon jd tentera israel tu cakap,tapi ada sedikit bahasa kasar yg digunakan,tp aku xnak tulis laa, 
Dialog dia lebih kurang mcm ni:  "Aku tidak takut akan kamu semua wahai manusia, aku berkuasa didunia ni, apa yang kamu semua lakukan untuk menyelamatkan saudaramu? boikot? hahaha. Kamu tolong dan simpati hanya sekejap sahaja, setelah itu kamu lupakan mereka.  Kamu hanya manusia yg penakut.. Kamu hanya boleh menonton tapi tidak dapat membantu mereka.." Perghhh ayat2 yg dilafazkan tu memang sangat2 mendalam n memberi kesan baq hang.....Video tu ada kawan aku rakamkan, kebetulan dia jadi sukarelawan utk event ni, nanti kalau dia dah upload video tu aku share ok....hhuhuhu..Let see da picca.
Finally dpt jgk beli mafla ni..Membeli sambil menderma..Siap ada sign afdlin lg  :)
Aflin sibuk dok sign card. He's so friendly n xsombong ok..
with my mom, kak ngah n my nephew aiman.
Aiman pun bersemangat jugak time neh.. :)

Aiman tak kesah. dah macam anak Gaza bila tgok dia. :)
Ayuh bangkit kawan2 ku, bangun dari lamunan mimpy, sedarlah kita sekarang sudah berada diakhir zaman. Hanya Allah swt yg tahu bila hari kiamat akan berlaku. We still have time to realize, to repent and pray a lot to Him. Apa yang kita mampu untuk menolong saudara kita di Gaza? 

  • Jangan pernah lupa untuk doakan mereka, kerana doa adalah senjata umat islam, Allah swt sentiasa mendengar setiap bait doa yg kita lafazkan.
  •  Boikot barang2 israel. Israel laknatullah tidak takut kita boikot barangan mereka, tapi mereka takut ekonomi mereka jatuh merudum. 
  • Bagi yang mampu pula, dermalah ikut kemampuan anda, derma  dengan hati yang ikhlas dan dermalah kerana Allah swt.
  • Last but not least, as a bloggers, kita juga boleh sampaikan pesanan kpd rakan2 yg lain supaya boikot barangan israel, senaraikan barang2 israel yg terdapat di Malaysia, berdoa kpd saudara kita di Gaza dan tunjukkan kezaliman tentera israel melalui gambar or video dalam blog kita. 

Semoga kita semua dilindungi olehNya. Amin. Sekarang ni israel dah mula diam sebab apa? Saja nak bagi manusia leka sekejap, n stop bantu Gaza, bila kita teralit sikit, israel laknatullah tu akan serang balik la..Nampak permainan dia disitu? So, as a Muslim, please lah jangan berhenti berdoa dan bertindaklah segera, jangan berhenti memboikot barangan mereka, jangan berhenti menderma kpd mereka, jangan berhenti meng"post"kan kezaliman Israel di FB, Tweeter or dimana-mana, jangan lupa israel laknatullah tu boleh serang bila2 masa saja. Bayangkan kalau kita berada didalam situasi yang sama? Apa yang anda rasa? Marilah kita berfikir n renungkan bersama-sama.........Assalamualaikum..



p.s~ Pray for Gaza. Allahuakbar. May Allah bless us..Amin




15 comments:

  1. Alamak jauhnyaaa... tidak nk join juga.. nak tolong saudara mara kita kat sana yang tengah pertahankan agama, keluarga dan diri.. hurmm..

    ReplyDelete
  2. ✿A I N A A✿ ~ xpe2 nnt kalo ada event dkt gn ur hometown blh la join k dear. :) kalo xblh join, doakan mereka disana k..kita tolong apa yg mampu n byk2kan berdoa kpd Allah swt..May Allah bless us..amin

    ReplyDelete
  3. Pray for Gaza. Kesian sgt tgk diorang kt sana. Mampu dua je. hm,

    ReplyDelete
  4. Nurulee ~ yes my dear..doa kita adalah senjata yg blh menumpaskn phk israel laknatullah..semoga mereka menerima balasan drp Allah swt.amin

    ReplyDelete
  5. Pray For gaza.. walaupon tak berpeluang ke sana ..doa untuk mereka tak pernah putus

    ReplyDelete
  6. tak banyak yang kita mampu tolong Gaza ni.Tapi kita mampu boikot barang Israel dan Amerika.Walaupun tak mampu boikot fesbuk dan ubat ubatan dari Amerika, kita mampu boikot produk2 lain mcm makanan, pakaian, kosmetik dan kenderaan.Tapi tu pun susah org nak buat

    ReplyDelete
  7. betul 2 kak..doakan yang terbaik untuk mereka:)

    ReplyDelete
  8. betul 2 kak..doakan yang terbaik untuk mereka:)

    ReplyDelete
  9. semangat betul akak sekeluarga yer...btw, mmg jaa salute!

    ReplyDelete
  10. @Aku Penghibur~ yep betol tu :) teruskan berdoa..Allah sentiasa mendengar doa2 kita..May Allah bless u..

    ReplyDelete
  11. kucen master~ betol tu...apa2pon try to boikot them..buat benda yg termampu utk bantu saudara kita di Gaza..May Allah bless u.. :)

    ReplyDelete
  12. kinara kinatara ~yes dear..byk2kan doa utk saudara kita disana..jangan berhenti brdoa..huhu...May Allah bless u dear :)

    ReplyDelete
  13. jaakechik ~ hhuhu..sedih dgn apa yg berlaku disana..semoga mereka sentiasa dilindungi olehNya..sama2 berdoa utk saudara kita di Gaza ya..May Allah bless u dear..

    ReplyDelete
  14. Wanieys a.k.a IbuQalief~ yes sis, pray 4 Gaza...in shaa Allah, kita bantu stakat yg mampu..

    ReplyDelete