nuffnang

loveable person

Friday, 20 July 2012

Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak....

Assalamualaikum wbt sahabat2 ku sekalian....
Lamanya tak taip kat belog ni...Bukan tak nak taip tapi perasaan malas tu suka menjelma dan menyelubungi diri ini...waduhh3...Lagipun bila dah masuk belajaq balik, mula la kehidupan yg bz kan...*saja buat terok*..haha..

Ok2, haippppp...Tup tap tup tap, esok dah nak puasa, satg bangun pagi sambil mata tertutup makan nasik utk sahur kannn.....perghhhhh cepat rasanya masa berlalu kan...tgok2, esok lusa dh nak raya...wuarghhhh....xsabarnya nak kutip duet raya..hahaah..walaupun usia dok meningkat tp duet raya ttp nak jugak kan...hahhaha.. :P Opppsss...ober eksaitedd plakkk... :D Hopefully puasa kali ini penuh..kalau tak diberi "cuti" insyaAllah puasa penuh la jawabnya... :)



Sempena bulan yg mulia ni, marilah kita menunaikan segala amalan dengan penuh penghayatan, ingat kita tak tau sampai bila kita boleh hidup di muka bumi Allah ini....Peluang yang ada ni sepatutnya direbut dgn sebaik-baiknya dan bersyukur kerana kita diberi kesempatan utk hidup....Syukur alhamdulillah kerana dipanjangkan umur dan dapat bertemu lagi Ramadan al-mubarak kali ini kan..Sekali lagi kita diberi peluang untuk merebut segala kelebihan dan kebaikkan yg ada di bulan Ramadhan ini sebagaimana yg telah dijanjikan oleh Allah SWT...

Maksud hadis:
Berkata Abu Hurairah ra, bahwasanya Nabi bersabda "Allah telah berfirman: Puasa itu adalah bagi-Ku, dan Akulah yang akan membalasnya."





p/s~ Esok puasa jgn jadi mcm kucing kat atas ni, keja tidoq ja...hehe :P

No comments:

Reply To This Comment

Post a comment